Komuniciranje u otvorenim inovacijama

Komuniciranje u otvorenim inovacijama

U okviru ove vežbe potrebno je da samostalno ili u paru obradite slučaj jedne firme iz zemlje ili inostranstva koja je uspešno koristila koncept otvorenih inovacija.

Za početak pogledajte ovaj kraći video da bolje shvatite pojam otvorenih inovacija: https://www.youtube.com/watch?v=0pOuCtB4te0 (Links to an external site.)

Nakon toga potražite na internetu ili drugde neki konkretan primer otvorenih inovacija. Samostalno ili u paru analizirajte ovaj slučaj i dostavite pisani izveštaj u tekstualnoj formi (ne u posebnom fajlu nego kao nalepljen „pejstovan“ tekst u imejlu), putem imejla (adresa komunikologija@gmail.com , naslov: kom2022 65 66 – brojevi indeksa).

Pisani izveštaj bi trebalo da ima između 600 i 1,000 reči. Trebalo bi predstaviti:

kako je, koga i zašto firma uključila u svoj inovativni proces

kako se komuniciralo sa eksternim partnerima u inoviranju, da li su to bili krajnji korisnici, partneri, druge firme,… na koji način se razgovaralo, prikupljale ideje… koji je bilo rezultat zajedničkog napora.

Rok za slanje: utorak 20. decembar 2022. 23:59 časova.

Četiri koraka za rešavanje konflikta

*(ovaj tekst je isečak iz knjige “Upravljanje konfliktima” koja je u pripremi)

Međuljudski konflikti postoje koliko i naša civilizacija. Razmena mišljenja i osećanja je nešto što bi trebalo da nas spoji, ali nas često i razdvaja. Velika je veština znati voditi konflikt kao konstruktivni dijalog sa dobrim ishodom za obe strane.

Svako od nas u raspravu unosi svoje probleme, želje i namere, ali i svoju ličnost i svoj Ego(Ja) i tu ume da nastane problem: jedna ili obe strane umesto da traže zajedničko rešenje kreću da brane to svoje Ja, što nikada neće dovesti do kontruktivnog ishoda!

Četiri koraka koji u velikoj meri povećavaju šansu za rešavanje međuljudskog konflikta sa pozitivnim ishodom su: Razumi, Istraži, Zatraži i Izgradi.


Continue reading “Četiri koraka za rešavanje konflikta”

Kako spustiti loptu – umiriti nekoga ko je ljut ili iziritiran

Svi se ponekad nađemo u situaciji da je naspram nas osoba koja ne zvuči prijatno. Neretko nam je od te osobe nešto potrebno, pa postaje izazov kako tu osobu brzo umiriti i napraviti od nje saveznika. Najvažnije je odoleti instinktu da zaplešemo njihov ples.

Osobu moramo umiriti da bismo sa njom komunicirali konstruktivno

Continue reading “Kako spustiti loptu – umiriti nekoga ko je ljut ili iziritiran”

Antilomljivo – Oni koji napreduju kada su pod pritiskom

U svojoj knjizi “Antilomljivo – stvari koje napreduju iz nereda” (imam je u digitalnom formatu ako nekoga zanima) Nikolas Nasim Tejleb ovako postavlja stvari: “Zamislite da rođaku u Centralni Sibir treba da pošaljete paket svojih staklenih čaša za šampanjac. Šta ćete napisati na kutiji kako se čaše ne bi razbile? Velikim crvenim slovima LOMLJIVO ili PAŽLJIVO RUKUJ. Šta je suprotno od ovoga? Većina ljudi bi rekla da je suprotno od lomljivog: čvrsto, tvrdo, robusno, rezilijentno. Ali, čvrste i robusne stvari se niti lome niti poboljšavaju, pa ako šaljete nešto čvrsto, nećete na kutiji napisati ČVRSTO. Te stvari ostaju neutralne, nepromenjene. Ne. Ukoliko biste hteli da uradite zaista suprotno, na kutiji biste napisali BACAJ ili NEPAŽLJIVO RUKUJ… Suprotno od lomljivog je ono čemu je najgore ako nije dirano.”

Continue reading “Antilomljivo – Oni koji napreduju kada su pod pritiskom”

Decenija u kojoj ljudi postaju najuspešniji preduzetnici

U toku proteklih godina sam imao priliku i čast da radim na više projekata koji se tiču osnaživanja mladih ljudi (najpre studenata) da se otisnu u preduzetničke vode. Istraživanja širom našeg regiona pokazuju da mladi ljudi u većini slučajeva nemaju veliku želju da sami započnu posao; radije, hteli bi da imaju radno mesto u državnoj ili velikoj privatnoj firmi, pa je potrebno pokrenuti ih da razmišljaju o otvaranju svoje firme. Ako na to dodamo uspešne priče iz sveta o ljudima koji su napravili prve milione pre tridesete, postaje praktično imperativ da se treba upustiti u posao što pre, dok ne stignu deca, prve sede i dok leđa još ne bole.

Međutim, stalno imam neki crv sumnje, neko pitanje u skrajnutom delu uma, o tome da li “gađamo” pravu populaciju? Ili, još bolje pitanje: da li propuštamo nekoga u preduzetničkom osnaživanju? Ko je izostao?

Mature businessman examining documents at desk in office

Continue reading “Decenija u kojoj ljudi postaju najuspešniji preduzetnici”

Kako ljubazno pitati nekoga da sjaši sa telefona?

U skorije vreme ste sigurno bili u situaciji da uživate u večeri ili piću sa odabranim društvom, kada neko od prisutnih izvadi telefon i kreće da proverava svoj fejsbuk, instagram, tviter, mejl ili nešto slično tome. Vama postaje nelagodno, jer se neko više zabavlja sa ekranom svog telefona nego sa vama. Da li ćete strpljivo čekati da dođe red na vas, ili ćete insistirati da telefon bude odmah ugašen?

Što je jednom zabavno, drugom je dosadno
Što je jednom zabavno, drugom je dosadno

Continue reading “Kako ljubazno pitati nekoga da sjaši sa telefona?”

Skripta iz Psihologije u menadžmentu

Od 2007. do 2016. godine na Katedri za kvalitet, efektivnost i logistiku Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu imao sam zadovoljstvo da držim predmet “Psihologija u menadžmentu”. Predmet se bavio veštinama koje su bitne za buduće menadžere u oblasti logistike i uvođenja sistema kvaliteta.
Studenti su učili kako da pravilno postavljaju svoje ciljeve, kako da određuju šta su im prioriteti, kako da lične i organizacione vrednosti učine kompatibilnim, kako da upravljaju svojim vremenom. Takođe, učili su o tome šta su odbrambeni mehanizmi koje ljudi koriste, šta znači “lokus kontrole”, kako pokrenuti inicijativu u firmi i kako asertivno komunicirati sa saradnicima.
Kako ovaj predmet više ne ide, bilo bi lepo podeliti skripta nastala iz njega sa svima zainteresovanima, na sledećem linku:

pum2015.pdf

Srećno!

 

Poverenje u poslovanju

Kako se stiče poverenje druge strane u poslovnom razgovoru? Da biste odgovorili na ovo pitanje, prisetite se situacije iz privatnog života:

Kada vas je neko “osvojio” ili “kupio” svojim ponašanjem?

Koliko dana je potrebno da neko zadobije naše poverenje, a koliko sekundi da ga izgubi? Kada ste bili u stanju da nekome u potpunosti verujete? Da li je bilo potrebno da saznate nešto o toj osobi pre nego što ste odlučili da joj više verujete? Da li ste nekome odmah davali ključne informacije o sebi, ili ste ih prvo testirali sa sitnijim parčićima?

Poverenje
Verovati da će te neko uhvatiti pre nego što padneš

Continue reading “Poverenje u poslovanju”

Work and Travel za početnike – saveti iz prakse

“Work and Travel“ program (u nastavku WaT) je program kulturne razmene, namenjen studentima koji žele da provedu leto u Americi, radeći, a zatim i putujući. Međutim, ovaj tekst nije namenjen davanju osnovnih informacija o samom programu, jer njih možete dobiti uživo ili na sajtu bilo koje agencije koja se bavi WaT programom, već je namenjen davanju saveta iz prakse, kako bi Vaš boravak u Americi prošao što bezbolnije.

Continue reading “Work and Travel za početnike – saveti iz prakse”

O omladinskim projektima – kako i zašto se uključiti

U uslovima današnjice, studenti ne smeju da budu samo nemi posmatrači zbivanja oko sebe, ukoliko žele da budu konkurentni na tržištu rada. Globalizacija i put ulaska u Evropsku uniju otvaraju mnoge prilike za dodatno usavršavanje i kvalitetno neformalno obrazovanje, ali sa druge strane, otvaraju i fondove ka kojima mladi iz Srbije mogu aplicirati i raditi kako na razvijanju sebe, tako i na razvoju svoje lokalne zajednice. A zašto i kako se uključiti, u nastavku nam govori Nebojša Đerić, zbog svog dugogodišnjeg iskustva na evropskim projektima.

Stvorite svoju šansu

Continue reading “O omladinskim projektima – kako i zašto se uključiti”